Multigeneratie vakantie aan het Veerse Meer
Multigeneratie vakantie
Dat de camping wordt gerund door een enthousiaste familie met hulp van toegewijd (vakantie)personeel merk je aan alles. Hier staan familie, samenwerken en beleving centraal. Dat ervaar je van de warme ontvangst bij de receptie tot aan het enthousiasme waarmee de familieleden, die allemaal een eigen rol hebben binnen het bedrijf, vertellen als ze een praatje met je maken. En wat zo mooi is, hier werken 3 generaties dagelijks aan het optimale vakantiegevoel van de gasten. Maar ook de gasten komen hier al generaties lang. Gasten die hier hebben leren lopen en hun eerste vakanties hebben beleefd, komen nu zelf met hun (klein)kinderen hier op vakantie. Families die hier gezamenlijk vakantie vieren, vormen hier geen uitzondering. Samen genieten en samen geluksmomenten verzamelen tijdens een welverdiende vakantie.
Terug investeren in de onderneming
De kracht van de camping zit hem in het persoonlijke en familiaire karakter, echter de bedrijfsvoering schuilt wel degelijk een weloverwogen zakelijke aanpak. Zonder dat er verdiend wordt kan er immers niet geïnvesteerd worden en blijven vernieuwingen en innovaties uit. En die zorgen juist dat je onderscheidend blijft en de ‘wauw’-factor kunt blijven bieden. De markt is grillig en trends en ontwikkelingen veranderen continue. Optimale beleving voor een brede doelgroep, meer luxe op de plaatsen, een 24/7 servicelevel zijn enkele voorbeelden van wat je als middelgrote ondernemer lastiger kunt bieden. Toch lukt het hier om het persoonlijke karakter overeind te houden en daarnaast te blijven vernieuwen. Door als team samen te werken én te investeren. De strategie: heel goed op de kostenkant letten, veelal in de categorie arbeid. Wat je zelf kunt doen moet je niet een ander laten doen. Daarentegen, als je zelf de kennis niet hebt, kun je het beste professionals inschakelen om je hierbij te helpen. Zoals bij het ontwerp en de inrichting van het centrale speelplein door BOERplay. Daarnaast: durf te investeren. ‘Als er wat boven water komt… investeren we dit terug in de onderneming. Niet alles opmaken, maar investeren. Dat houden we al 30 jaar vol.’
Met de tijd mee
Je moet met je tijd mee. Echter, als er overal een zwembad is, wil dat niet zeggen dat je ook een zwembad moet plaatsen. De grootte van de camping en het aantal plaatsen weegt hierin mee. Realiseer je een speeltuin als deze op een minicamping… dan verdient de speeltuin zich over een veel langere tijd pas terug. Het is een weloverwogen keuze geweest om geen traditionele speeltuin terug te plaatsen, want daarmee schiet je je doel als middelgrote camping voorbij. Dan staat er een speelplek, wellicht voor minder geld, maar mist deze de ‘wauw’factor die nodig is om je te profileren in de markt.
Er gebeurt iets
Het effect van vernieuwingen op de camping, merk je ook terug in de omgeving. Er gebeurt wat; er wordt over je gesproken. Hetzelfde effect ervaarde de camping door drie jaar geleden een ophaalbrug in oude stijl te plaatsen aan de rand van de camping. Ook een behoorlijke investering, waar meteen mooie publiciteit omheen ontstond. “Ineens waren we de camping met de ophaalbrug” vertelt Marjan, de oudste dochter van de familie. Het is een bruggetje met Oudhollandse look&feel, aangesloten op het fietsroutenetwerk, die de camping ontsluit met het Veerse Meer. Je hoeft niet meer over de openbare weg. ‘We hadden ook een plank over de sloot kunnen leggen. Maar we hebben juist gekozen voor dit beeldbepalende element. Hetzelfde met het nieuwe centrale speelplein, die is ook beeldbepalend en straalt echt wat uit. We hadden er ook een evenwichtsbalk neer kunnen leggen en een wip kunnen plaatsen....Maar daarmee maak je niet het verschil.’
Voor ieder wat wils
De opvallende speelplek die in het voorjaar is aangelegd is het gesprek van de dag. Toen BOERplay de speelplek kwam inrichten, werd het proces vanaf het begin nauwlettend in de gaten gehouden door de aanwezige vaste gasten. Het speelterrein wordt als het ware herontdekt. De reacties na de realisatie zijn zeer positief. Tot felicitaties toe van de gasten; zij bevestigen de ‘wauw’-factor. Vanaf de ingang van de camping zie je de torens al; en eenmaal dichterbij gekomen merk je dat naast klimmen en klauteren, er nog veel meer te beleven is. Voor ieder wat wils, voor de rouwers, douwers, bouwers én schouwers die op de camping verblijven. Kinderen spelen er uren achtereen, ouders en grootouders maken er een praatje met elkaar. ‘Ze zijn nu soms uren weg; ik hoef me niet af te vragen waar ze zijn, ze zitten zeker weten in de nieuwe speeltuin’, vertelt een gast die op het terras een kopje koffie drinkt. Jong en oud genieten ervan. Grootouders die in het voorseizoen ook al doordeweeks op de camping staan, vertellen het thuisfront enthousiast over de nieuwe aanwinst. De kleinkinderen zullen toch echt dit weekend (weer) moeten komen om te komen spelen.
Totaalaanbod
Vanwege het brede bezoekersprofiel, wordt het aanbod in activiteiten op de camping zoveel mogelijk hierop afgestemd. Niet alleen in het nieuwe centrale speelplein, ook het enthousiaste animatieteam, de natuurlijke waterspeeltuin, het nabijgelegen bos, de recreatieve wandel-en fietsmogelijkheden in de omgeving en natuurlijk de aanwezigheid van strand en water in de directe nabijheid van de camping, zorgen voor een complete vakantiebeleving voor jong en oud.
In beweging
Onlangs zijn plannen voor verdere uitbreiding goedgekeurd. ‘We zijn in beweging en willen nog wel een poosje in beweging blijven’, zegt Stan Jasperse, eigenaar van de camping met gepaste trots. Zo mag de camping uitbreiden tot 18ha in 2020 en zijn er plannen voor het aangrenzende bosgebied, voor camperrecreatie en uitbreiding van het servicelevel. Volop ontwikkelingen en uitdagingen dus nog in het verschiet in Wolphaartsdijk. Iets waar de familie Jasperse zeker niet voor terugdeinst en waar zij zich samen met de kinderen en het team voor zullen gaan inzetten om het voor hun gasten nog meer naar hun zin te maken.
Meer informatie:
www.campingveersemeer.nl | +31 (0)113 58 14 23
www.boerplay.com
Zuid-Nederland: Sander Maassen +31(0) 6 48 58 34 88
Noord-Nederland: Steven Overmaat +31 (0) 6 43 58 32 04

Bij het thema van dit artikel betrokken organisaties
Meer artikelen met dit thema
Van cijfers naar gezonde keuzes: hoe gemeente Hoorn data inzet voor een beweegvriendelijke leefomgeving
17 okt om 08:50 uurEen aantrekkelijke leefomgeving waarin bewegen vanzelfsprekend wordt; dat is de ambitie van gemeente Hoorn.…
Zo maak je een sport- en beweegroute tot een succes
13 okt om 09:26 uurSport- en beweegroutes zijn een laagdrempelige manier om mensen in beweging te krijgen, maar lang niet alle…
Openbare ruimte blijft een uitdaging voor wandelaars met een beperking
8 okt om 13:50 uurWandelen in de openbare ruimte moet voor iedereen mogelijk zijn, maar mensen met een beperking stuiten nog vaak…
‘Beweegvriendelijke omgeving zit in DNA van Almere’
2 okt om 13:00 uurOp donderdag 9 oktober is Almere gastheer van de tweede editie van MOVE24, het festival waar de…
Ruimte voor Bewegen magazine #2 is live!
30 sep om 14:53 uurRuimte voor Bewegen Magazine #2 is verschenen. In dit digitale magazine vind je inspirerende…
Vechten met de Meiden is beste beweeginitiatief van Zuid-Holland
30 sep om 10:14 uurHet Vlaardingse programma Vechten met de meiden - waarin meisjes van 12 tot 15 jaar via vechtsporttraining…
Meer sportende bewoners, lagere zorgkosten in de wijk
26 sep om 10:58 uurIn buurten waar veel mensen sporten, liggen de zorgkosten tot tientallen euro’s per persoon per jaar lager. Hoe…
Persoonlijke factoren grootste drempel voor bewegen buiten
5 sep om 09:01 uurVeel mensen lopen tegen drempels aan wanneer ze willen bewegen in de openbare ruimte. uit recent onderzoek van…
Reactie toevoegen